En kompromisløs og konsekvent visuel identitet har magt
Det første indtryk betyder alt; når du strækker hånden frem til et godt og solidt håndtryk til forretningsmødet, men også på den der luftige, uhåndgribelige måde, når nye kunder besøger din virksomheds hjemmeside for at se dig an.
Synlighed, genkendelighed og positionering på markedet
Kunderne møder din virksomheds visuelle identitet fra første møde, blik eller klik. Giver du en potentiel kunde dit visitkort, hænger en plakat op i gågaden med dit kommende foredrag, annoncerer for dit firma i avisen eller investerer i design af bildekorationer, præsenterer du modtagerne for en del af dig selv. Effekten er stor. Den er nysgerrighed, interesse og lysten til mere.
Hvem, hvad og hvorfor
Hos CoverGanda ved vi, hvor vigtigt det er, at din virksomhed skiller sig ud og fremstår med en gennemført visuel identitet. Det giver kunderne en idé om, hvem I er, hvad I kan, og hvorfor de skal vælge jer frem for konkurrenterne. Vi rådgiver til de rette valg af virkemidler i en effektiv og målrettet brandingstrategi.
Grundlæggende stiller vi skarpt på målgruppen og vækker nysgerrighed hos modtagerne.
En visuel identitet virker på flere niveauer. Den fastholder eksisterende kunder, skaber interesse hos de nytilkomne og formidler virksomhedens stemme sammen med inspirerende budskaber.
En sammenhængende visuel identitet er din virksomheds ansigt udadtil. Det er genkendelighed, synliggørelse og præcisering af, hvad I tilbyder jeres kunder. Vi tror på at alle har noget helt særligt, som deres konkurrenter ikke har. Visualisér jeres værdisæt og brænd igennem på den grafiske fremtoning. Så sker der ting og sager.
Øjet sanser og husker
Din virksomheds visuelle identitet kommer primært til udtryk gennem:
- Logo
- Farvepalette
- Typografi
- Billedstil
- Illustrationer
Virkningsfuld symbolik med det rigtige valg af farver og grafik
Det kan virke overvældende at et logo er så magtfuldt, men det er noget af det allervigtigste i din virksomheds visuelle identitet. Logoet går nemlig igen overalt i forskellige versioneringer; på din hjemmeside, visitkort, på kontrakter og andet trykt materiale til kunderne. Det er kort sagt din virksomheds varemærke.
Stærke symboler og kraftige signaler leveret gennem en stilsikker visuel identitet
Farveskemaer og typografier skal være velvalgte, når vi taler om grafisk kommunikation, for de elementer afslører mere om din virksomhed, end man umiddelbart tror. Farver har stor symbol- og signalværdi. Derfor skal udvælgelsen af farver og skrifttyper være en repræsentation og spejling af alt det, I gerne vil kendes for. Murerfirmaet, advokatfirmaet og tøjforretningen sætter vidt forskellige forestillinger og associationer i gang, hvis man tænker nærmere efter.
En designmanual gør hverdagen enklere for dig og dine medarbejdere
En designmanual er et effektivt værktøj, da den dokumenterer retningslinjerne, så den røde råd bibeholdes. Manualen sikrer et ensartet visuelt udtryk internt i virksomheden samt eksternt i forhold til samarbejdspartnere og leverandører.
Designmanualen er en guide eller et opslagsværk der forklarer, hvornår og hvordan virksomhedens logo bruges, hvilke signaturer der sendes med i mails, hvilke skabeloner der bruges til nyhedsbreve samt den korrekte anvendelse af farvekoder, typografier, fonte og meget mere.
Brug designmanualen rigtigt i offline- og onlineregi
Den er en hjælp, når flere medarbejdere arbejder med opgaver der inkluderer virksomhedens design offline og online. Det sikrer en ens linje i det materiale som udarbejdes, så der ikke hersker tvivl om hvem afsenderen er. Korrekt brug af retningslinjer lærer dine kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og leverandører at forstå din virksomheds stemme, udtryk og personlighed bedre. Retningslinjerne effektiviserer og økonomiserer. De frigiver tid og ressourcer.
Definér eller redefinér
Definér eller redefinér
Er det en stressfaktor, at du ikke har etableret din virksomheds visuelle identitet endnu? Så tag det roligt. Du er ikke den eneste! CoverGanda får mange henvendelser fra forskellige brancher, hvor det visuelle udtryk ikke er helt besluttet eller konsekvent gennemført. Vi hjælper med at definere eller redefinere udtrykket, forventningsafstemme og tydeliggøre værdier.
Ressourcerne og tiden der sættes af til udvikling og implementering er givet godt ud; en investering i visuel identitet er en sikker investering i virksomhedens fremtid.
Bliv husket på din grafiske tilstedeværelse
Vores grafiske designere har specialviden om konceptudvikling og hvad der rører sig indenfor grafisk design. Vi er specialister i at indfange brandbudskaber og værdier med høj kvalitet i vores grafiske arbejde.
Vi hjælper dig med alt fra designguides, visitkort, logodesign og alt her imellem. Vil du have mest muligt ud af din virksomhed og bruge tiden på det du er bedst til? Få en rød tråd i din virksomheds visuelle identitet som målgruppen genkender og husker. Kontakt os og få løftet din grafiske tilstedeværelse.